חומוס וטחינה: כל הסיבות הבריאות לנגב


 

חומוס וטחינה: כל הסיבות הבריאות לנגב

כולנו מכירים את החומוס מגיל אפס, אבל כדאי לדעת שהמאכל הים תיכוני הזה הוא לא רק טעים, אלא גם בעל סגולות רפואיות • בין היתר הוא מקור מצוין לסיבים תזונתיים, לוויטמינים ולמינרלים • מחקרים מגלים שהוא גם משפר מדדים שונים, כמו רמת כולסטרול ואינסולין, ואפילו מונע מחלות לב



המגמה של חיפוש שורשים קולינאריים לא פוסחת גם עלינו, הישראלים. התפיסה שנתמכת על ידי מחקרים, שלפיה מזון בריא קשור גם בסביבת החיים, גורמת לנו להשאיר את הטופו ליפנים ולחפש את הבריאות בים התיכון שלנו. ואכן, המדע גילה בשנים האחרונות שהדיאטה הים תיכונית מעניקה יסודות תזונתיים שתורמים לתפקוד, לבריאות ולאריכות ימים.

 
אחד הנציגים האותנטיים בתפריט הים תיכוני הוא החומוס, שמוכר לישראלי כבר מרחם אמו בתזונת ההיריון, מופיע בכריך של הילדים לבית הספר, נוכח במטבח הצה"לי ונמצא בכל בית במקרר. עולים אליו לרגל למקומות שיודעים להכין אותו טעים, מנגבים אותו עם פיתה וסלט ומתגעגעים אליו כשנוסעים לחו"ל.

אז מי אתה אחינו החומוס?

החומוס שייך לקבוצת הקטניות, ובגלל תכולת החלבון הגבוהה שבו הוא מהווה מקור טוב לחלבון צמחי והוא גם מקור מצוין לסיבים תזונתיים, במיוחד סיבים מסיסים. הוא גם מקור טוב לוויטמינים ולמינרלים, כמו חומצה פולית וברזל.

הפרופיל התזונתי הזה הופך את גרגר החומוס למזון בעל השפעות בריאותיות על הלב, על רמות הסוכר ואפילו על האטת תהליך ההזדקנות. על פי מחקרים, ארוחות שמשלבות חומוס משפרות מדדים שונים, כמו אינסולין ורמות כולסטרול, ומשפיעות על דרגת השובע.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> בריאות ורפואה >> חומוס וטחינה: כל הסיבות הבריאות לנגב